köttfärsås till middag.

Igår kom pappa hem från Barcelona. Hade helt glömt av det är varmt där nere i Spanien och blev alldeles full i skratt när en hallonröd Anders kom upp för trappan. Han hade haft det hur bra som helst men var lite missnöjd med att han bara haft med sig vinterskor o långbyxor. Men ansiktet hade ju fått färg :)
I morse var vi alla uppe vid 6, buhu så tidigt. Pappa låg längst o mamma gick in o väckte honom ännu en gång. Då hör man något slags bökande och ljud som om det vore någon som kom tillbaks från de döda. Så låter han varje morgon iofs...men när jag påpekade dessa grymtande ljud och hans extrema trötta ansikte fick jag till svar;
" det måste vara tidsomställmingen, du vet ju hur det är fia". Ja, pappa..Spaninen är ju en bra bit bort.

Igår kväll skypade jag med Dave. Han visade sin fina utsikt från fönstret då även jag lyckades slänga ur mig " Oh, a palmtree!! " Självklart brast han o hans kompis ut i skratt..jaaa Sofia här har vi palmer. Men dem gav mig ett förstående leende, jag är ju i kalla Sverige.

Jag o Ida pratar i telefon. Hennes mottagning försvinner, när ljudet kommer tillbaka säger hon " Jag gick in ett jävla Fritzel rum utan källare " hahahaa ok du gick ner i källaren utan mottagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0