Min bror Per

För 25 år sedan den 1:a augusti föddes en liten pojk vid namn Per. Per har också namnsdag idag, har frågat mina föräldrar om detta sammanträffande, de säger att det bara var en slump, jag kallar bullshit på det. Dålig fantasi bara! :P
Min bror Per är egentligen en mycket intelligent kille, innerst inne. Bara att folk får inte se den sidan av honom.
Kan ha att göra med all den jävelskap han håller på med jämnt. Som att ringa in till P3:s samhällsdebatt o ge över telefonen till en stenpackad Stefan Dahl. Åka snowboard i sandgropen inne vid Ragnerud. Fylleåka lyftkran klockan 4 på morgonen eller hissa cyklar i flaggstänger. Detta är förstås en bråkdel av alla hyss han gjort, och de enda rumsrena jag kan komma på just nu.
Vi har bråkat mycket genom åren, och gör det fortfarande. Vi är så olika..fast samtidigt så otroligt lika.
När vi var mindre retades han tills jag grät. Det är ett hål i dörren till toan på nedervåningen. Det hålet har jag skapat med min fot i de yngre tonåren då Per tog min mobil o låste in sig på toan för att läsa mina sms.
Båda två borde dock arbeta på anger management.
Jag tycker han är hopplös och oansvarig och han tycker att jag är en jävla viktig-petter!
Båda har rätt!
Han är alltid senare än senast, har ingen framförhållning what so ever, och extrem stökig, slarvig och allmänt förvirrad. Jag tror alltid jag har rätt, tycker jag är bättre än honom, tror jag har svar på allt och låter honom veta det.
Men hur mycket vi än bråkar, hur olika vi än är, så är han världens bästa bror och skulle inte ändra något på honom, för annars så skulle han inte vara min underbar bror.
Jag älskar dig,
Stort Grattis på 25-års dagen!

Kommentarer
Postat av: syrran

och ni två undrar varför jag är knäpp......

2011-08-04 @ 19:49:09
Postat av: Anonym

och ni två undrar varför jag är knäpp......

2011-08-04 @ 19:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0