Miles away

det narmar sig hemresa och jag har borjat forbereda mig mentalt infor den stora kultur-,vader- och livstils krocken.
alla kara vanner kommer fraga - hur var det, beratta allt!
men det gar inte, det maste upplevas.
sa darfor kan jag ju uppdatera er om de senaste dagarna.
-borneo-

igar, kanske aven idag ar alla dvd affarer stangda som annars har oppet dygnet runt typ. det betyder att polisen gor en rutt for att samla in lite pengar for att dem inte har tillstand eller nat sant. och det ar inte sa att poliserna vantar dar tills dem kommer o oppnar igen. nej, det ar mer som att fan da, jaja ar du hungrig eller. jag vet ett bra stalle har intill. vi far val leta efter turister utan hjalm istallet. det ar sa dem tjanar sina pengar. lura turister pa massa pengar o sen stoppa det i egen ficka.
-langkawi-
eller har om natten nar jag o ana korde i sporegn in till kuta for mc donalds pa oversvammade vagar. var tre centimeter fran att fa en stor palm i huvet da en tjej satte sig pa krukan sa det valte ut over vagen i kuta city. var ocksa lite bekrymad over om jag var tvungen att smita ifran polisen om dem stod vid vagen pa vag hem eftersom jag inte hade hjalmen pa mig. men sa slog det mig, de regnar ju. da orkar dem inte samla in pengar.
alla dessa sma detaljer i min bali-vardag som gor sverige sa trogt , val ordnat o strikt.
men tackar gud for mina underbara vanner som inte gett upp mig o fortfarande vill hanga :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Men du ska åka hem asså? När då? Varför? Följ med mig till Spanien istället :) hihi

2011-02-26 @ 11:14:24
URL: http://lisaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0