enjoy the little things..

Sitter här i köket o tittar ut på det gråa vädret medans jag dricker mitt kaffe med lite lite mjölk i. Man kan konstatera att årstiden vi alla så hårt suktar efter varje kall äcklig vinter/slask dag har nu passerat. Årets sommar, den var inte speciellt varm, regnade otroligt mycket och många undrade fortfarande i augusti när sommaren skulle komma. 
 
Jag hade så klart sky höga förhoppningar om sommaren vilket M har konstaterat att jag har om allt, vilket ofta gör mig besviken. M och jag i bilen för några dagar sen, hade samma tanke som nu, "sommaren är redan över....och den blev inte alls som jag tänkt mig" följt av en lång ledsen suck. M undrade vad jag tänkte på...
Jag förklarade " jag hade sett fram emot denna sommaren, allt kul vi skulle göra,..du o jag..cykla in till sjön, grilla och bada, roliga sommarfester och soliga dagar. Men nu har sommarn regnat bort och jag har jobbat då det ändå har hänt något roligt." samtidigt som jag sa det ändrade jag mig "fast vi har ju faktiskt gjort massa kul, dagsturer till kusten, badat o solat, grillat, druckit sommar drinkar och träffat vänner...även fast jag jobbat så mycket. Jag uppskatter de små sakerna..som att sitta tillsammans och äta en god lång frukost på en söndag med tända ljus o radion i bakgrunden."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0